Reklamation

Jag vill reklamera en vara

För att reklamera en vara hos BabyWorld så fyller du i formuläret nedan. Detta gäller oavsett om produkten är köpt i vår e-handel eller i någon av våra butiker. Vi kommer att höra av oss till dig så snart vi behandlat ditt ärende. För att snabba på hanteringen ber vi dig fylla i så många fält som möjligt.

Hur hittar jag serienummer på produkten?

För att underlätta och ge oss möjligheten att så snabbt som möjligt behandla en reklamation ber vi dig skicka med produktens serienummer. Detta brukar ofta efterfrågas från vår leverantör. Batch/serienumret återfinns på olika ställen beroende på vilken produkt du har handlat. Barnvagn På en barnvagn finner du allt som oftast serienumret på chassit där det brukar stå på en liten klisterlapp som sitter på undersidan. Babyskydd eller Bilbarnstol På babyskydd och bilbarnstolar så sitter dem a...

Hur länge har jag reklamationsrätt?

BabyWorld följer konsumentköplagen vid hantering av en reklamation. Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Det går endast att reklamera en vara med ett ursprungligt fel. Efter 6 månader från inköp ligger det i konsumentens ansvar att kunna påvisa att felet varit ursprungligt. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Hur lång garanti har jag på min produkt?

BabyWorld säljer samtliga produkter med garanti (tiden kan variera beroende på varumärke) samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla barnvagnar med pris över 5000 kr har minst 1 års garanti hos BabyWorld. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras av BabyWorld, varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller i...

Min reklamation tar lång tid

Vi behandlar alltid våra reklamationer inom 48 timmar. Varför det i många fall dröjer längre tid att få svar beror oftast på att vi i många fall behöver invänta svar från 3:e part, verkstad eller leverantören av produkten som du avser att reklamera. Handläggningstid kan variera från några timmar upp till en vecka i normala fall.