Leverans

När skickas min order?

Lagervaror Alla produkter som finns i lager skickas inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden är normalt sett 1-2 arbetsdagar för DHL/Bring försändelser och 0-3 arbetsdagar med Best Transport hemleverans. Beställningsvaror Produkter som har lagerstatus som med en gul symbol har inte en exakt leveranstid då vi inväntar produkten från vår leverantör innan vi kan skicka dig produkten. I de flesta fall så är produkten inkommande till oss och kan levereras inom 5 arbetsdagar. Notera dock att reserv...

Val av utlämningsställe

Om du valt utlämningsställe i kassan när du gjorde din beställning så körs din order till det valda utlämningsstället. Om det inte körts till det valda utlämningsstället så beror det oftast på att utlämningsstället har fullt och inte kan lagerhålla fler försändelser, därav skickas ordern till närmaste utlämningsställe som har möjlighet att ta emot sändningen. Om du inte gjort något val så levereras sändningen till närmaste utlämningsställe baserat på postnummer för din adress. Så snart paket...

Kan jag byta leveransdag på hemleverans?

För att byta leveransdag på sin sändning ber vi dig att direkt kontakta vår transportör Best Transport på telefonnummer: 08 - 477 33 00 och uppge ditt sändningsnummer. Ditt sändningsnummer skickas till den registrerade e-post adressen för din order när din order är skickad.

Vilka transportföretag använder ni?

All transport sker med hjälp av Bring, DHL för postpaket & Best Transport för hemleverans. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Babyworld. Dock max 7 dagar efter mottaget gods.

Min leverans har skickats till ett hem till dörr men jag valde inte hemleverans?

Vår målsättning är att alltid skicka din order med önskad leveransalternativ. Ibland är detta dock inte möjligt då en del av våra produkter endast kan levereras hem till dörr p.g.a storlek eller vikt samt att en del postnummer erbjuder inte hemleverans. BabyWorld erhåller rätten att frakta med snabbast och förmånligast fraktalternativ och betalar inte ut ersättning eller skadestånd för frakt med annat än önskat fraktalternativ. Jag har betalt för hemleverans med min beställning har kommit ...

Kan jag få min beställning dellevererad?

Vi strävar efter att skicka din order komplett för att göra din leverans så smidig som möjligt. Skulle det vara så att du önskar få en produkt levererad före en annan i din beställning ber vi dig i första hand att lägga 2 separata orders. I vissa fall, exempelvis vid beställning av ett barnvagnspaket eller en större beställning finns dock självklart möjligheten till att delleverera din order. Detta gäller om du mottagit ett e-postmeddelande från oss där det står att en produkt på din order är...

Levererar BabyWorld även utanför Sverige?

I dagsläget så levererar BabyWorld inte utanför Sverige. Detta är under utveckling och så snart en lösning med förmånliga fraktalternativ finns klar så kommer BabyWorld kunna erbjuda leveranser först och främst inom hela norden.

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda betalningsalternativ. Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket? Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift. Detsamma gä...