Retur/ Byte

Jag har fått en felaktig leverans

Även om vi alltid försöker göra vårt bästa så händer det tyvärr att vi skickar en produkt som inte överensstämmer med vad du har beställt. Om det är så att du gjort en beställning och mottagit en felaktig produkt så ber vi dig att fylla i formuläret nedan för att vi så snabbt som möjligt ska kunna skicka en retursedel och skicka ut en ny produkt. Detta sker givetvis kostnadsfritt för dig som kund.

Jag vill returnera en vara

Ibland händer det såklart att man av någon anledning behöver returnera en produkt till oss. Fyll i formuläret nedan för att begära en retursedel. Vad en retur kostar kan du läsa vidare om här (http://helpdesk.babyworld.se/303356-Vad-kostar-det-att-returnera-en-vara).

Vad kostar det att returnera en vara?

Hos BabyWorld kostar returfrakt 99 kr/kolli och det gäller för alla paket som är mindre än 20 kg och där måtten inte överstiger 2 sidor (längd, höjd & bredd) större än 60 cm. Omkretsen på paketet får heller inte överstiga 300 cm så paketera din sändning i en lagom stor kartong eller emballage. Var noga med att följa anvisningar för mått och vikt så att din sändning inte överstiger dessa mått. Vid överstigande mått så kommer ditt paket debiteras med minst 249 kr. Är du osäker på hur din vara sk...

Hur gör jag ett byte?

För att göra ett byte ber vi dig att lägga en ny order på önskad produkt och begära att få en retursedel för den produkt du vill returnera. Om det är så att din produkt är en del av ett paketpris så ange gärna detta så justerar vi priset när din retur inkommer till oss så du fortfarande har behåller din paketrabatt. Detta för att du som kund så snabbt som möjligt ska kunna få den produkt du önskar. Fyll i formuläret nedan för att begära en retursedel.

Jag har gjort en retur- har ni tagit emot den?

Så fort vi har mottagit din retur, behandlar vi returen i tur ordning allt eftersom dem kommer tillbaka till oss. När returen är kontrollerad och allt är godkänt- krediterar vi dig beloppet för produkten och då skickas ett mail ut till din e-postadress. Då vi inte har fri returer debiterar vi dig 99:- i returfrakt. Om du inte har fått något mejl har vi alltså inte hanterat din retur ännu. En retur kan ta upp till 48 timmar att behandla från dess att den anlänt till oss.

Kan jag returnera en vara köpt online i er fysiska butik?

Det går utmärkt att returnera en vara som är köpt online i vår fysiska butik. För att returnera en produkt köpt online gäller samma villkor för emballage som om produkten fraktas tillbaka till oss. Vid retur i butik lämnas produkten i vår kassa tillsammans med följesedel, kvitto eller ordernummer på beställning. Om något av detta inte finns med kan vi tyvärr inte ta emot din retur i vår butik. Kreditering efter inlämning kommer sedan att ske inom 1 arbetsdag.

Jag har blivit krediterad för returnerad vara, när får jag tillbaka mina pengar?

När en returnerad sändning kommer tillbaka till oss så är vår målsättning att alltid kreditera den inom 24 timmar. När din retur är godkänd så krediteras ordern genom klarna. Klarna återbetalar då ditt betalda belopp inom 1-3 arbetsdagar. Har du fler frågor kring din återbetalning ber vi dig att kontakta Klarnas kundtjänst på telefon 08 - 120 120 10.